1. Wyssusek, B., Schwartz, M.,
Kremberg, B.: Targeting the Social: A Sociopragmatic Approach
towards Design and Use of Information Systems. To appear in:
Khosrowpour, M. (ed.), Proceedings of the Information Resources
Management Association International Conference (IRMA 2002),
Seattle, U.S.A., 2002, pp. 832-835. Artikel
2. Wyssusek, B., Schwartz, M.,
Kremberg, B., Mahr, B.: Erkenntnistheoretische Aspekte der
Modellierung von Geschäftsprozessen, in: das wirtschaftsstudium,
WISU, 31(2), 2002: 238-246.
3. Wyssusek, B., Schwartz, M.,
Kremberg, B., Baier, F., Krallmann, H.: Business Process Modelling
as an Element of Knowledge Management – A Model Theory Approach.
Conference on Managing Knowledge: Conversations and Critiques,
Leicester, University press, 2001.
4. Wyssusek, B., Schwartz, M.,
Kremberg, B.: The Philosophical Foundation of Conceptual Knowledge –
A Sociopragmatic Approach. In: Mineau, G. W., Stumme, G. (eds.):
Supplementary Proceedings of the 9th International Conference on
Conceptual Structures (ICCS 2001), Stanford, University press, 2001,
pp. 189-192.
5. Kremberg, B., Wyssusek, B.,
Schwartz, M.: Soziopragmatischer Konstruktivismus und
Softwaretechnik – Eine kritische Analyse des Informationsbegriffes
als Grundlage für das Verständnis von Informationssystemen, in:
Bauknecht, K., Brauer, W., Mück, T. (eds.): Proceedings Informatik
2001, Wien (Österreich), Universitätsverlag, 2001, S. 748-754.
6. Wyssusek, B., Schwartz, M,
Kremberg, B.: Knowledge Management – A Sociopragmatic Approach. In:
Remenyi, D. (ed.), Proceedings of the 2nd European Conference on
Knowlege Management, Bled (Slovenia), Universitätsverlag, 2001, pp.
767-776.
|